Activitats destacades

Aquí podreu trobar informació sobre algunes notícies activitats destacades al llarg del curs.

El Park(ing)day

El camí a l'escola

Aquest curs des de l'escola, i com a tema central de la Xarxa de Centres Cooperants, seguim amb el treball del canvi climàtic amb l'alumnat.

És per açò que hem iniciat un petit projecte El camí a l’escola: campanya a nivell de comunitat per reduir l’emissió de diòxid de carboni (CO2). La primera passa ha estat fer una anàlisi de com venim a l’escola i com tornam a casa. Una reflexió que ens convé fer a consciència si volem contribuir a la construcció d'un món millor.

World Cafe

El World Cafè a la nostra escola era un experiment. Ens feia ganes, però, provar de fer aquesta dinàmica de grups en una trobada informal i entretinguda, en la qual posàrem damunt la taula temes d'interès general per a la comunitat educativa. La convivència a l'escola i al poble, els projectes compartits, la cohesió de tots els membres de la comunitat, el benestar col·lectiu, la cura cap als espais comuns des Migjorn... Tot un munt d'idees entrellaçades que, acompanyades d'un cafenet o infusió i bereneta, van fer possible que ens engresquéssim en actuacions a curt i a mitjan termini i a comprometer-nos, entre tots, a aconseguir la comunitat educadora que somiam.

Jornada de Portes Obertes

El dimarts, 14 de març, es va celebrar a l'escola una nova Jornada de Portes Obertes.

Els alumnes d'infantil i primària van exposar i explicar els treballs que han estat fent al voltant del projecte Francesc d'Albranca. Els alumnes de 6è han elaborat un vídeo d'investigació sobre la figura del reconegut metge des Migjorn Gran.

Xerrada de Betlem Gomila

+

El passat divendres, 13 de gener, un grup de persones ens vam reunir a l'escola per escoltar na Betlem Gomila, doctora per la UB en l'Àmbit de la Salut i la Qualitat de vida, Psicoterapeuta i Coach Transformacional, entre moltes altres coses.

Construint relacions cap al benestar, aquest és el títol de la ponència que tots valoren molt positivament. Entre els aspectes més interessants, segons els participants, destaquen la importància de la comunicació, de l'autoconeixement, aprendre a escoltar-nos a relacionar-nos millor amb noltros mateixos ens ajuda a escoltar i relacionar-nos millor amb els altres.

La proximitat i la senzillesa en la manera de comunicar, va fer que la trobada amb na Betlem fos una estona inoblidable.